Home

Jag minskar min motorsamling och har följande motorer till salu.

Samtliga motorer är mer eller mindre renoverade och fullt fungerande och är tillverkade i Sverige om inte annat anges i vidhängade text.
Thomas Davidson (Göteborg)
E-mailadress: t.davidson.205(snabel-a)gmail.com



I am reducing my engine collection and have the following for sale.

All the engines are more or less mechanically reconditioned and fully operational and are manufactured in Sweden, unless otherwise indicated in the attached text.
Thomas Davidson (Göteborg)
E-mailadress: t.davidson.205(snabel-a)gmail.com



Ich reduziere meine hochwertige Stationärmotorensammlung und folgende Motoren sind jetzt zum Verkauf.

Alle Motoren sind mehr oder weniger renoviert und voll funktionsfähig und werden in Schweden hergestellt, sofern im beigefügten Text nicht anders angegeben.
Thomas Davidson (Göteborg)
E-mailadress: t.davidson.205(snabel-a)gmail.com



Nr 1.
Albin typ B1 är en 4-takts 3 hk fotogenmotor med magnettändning från 1916. Den är utrustad med två förgasare, en för startbensin och en för fotogen. Den är en marinmotor som monterats på furufundament. Tändmagneten är ur första serien från Svenska Elektro Magneter (SEM) Det var svårt att importera Bosch-magneter under första världskriget. Length = 72 cm, Width = 56 cm, Hight = 75 cm och Weight = 130 kg
5 000 SEK.


No 1.
Albin B1 is a 4-stroke 3 hp paraffin engine with magneto ignition from 1916. It is equipped with two carburetors, one for starting petrol and one for paraffin. It is a marine engine mounted on pine base. The magneto is from the first series from the Swedish Electro Magneter (SEM), as it was difficult to import Bosch or other magnetos during the First World War. Length = 72 cm, Width = 56 cm, Hight = 75 cm and Weight = 130 kg
5 000 SEK.


Nr 1.
Albin B1 ist ein 4-Takt, 3 PS Petroleummotor mit Magnetzündung Baujahr 1916. Der Motor hat zwei Vergaser , einer zum Starten auf Benzin und einer für Petroleum. Es ist ein Schiffsmotor, auf Kiefernbett montiert. Es war schwierig, Bosch-Magneten während des Ersten Weltkriegs zu importieren. Dafür ist der Zündmagnet vom Svenska Elektro Magneter (SEM) verbaut. Länge = 72 cm, Breite = 56 cm, Höhe = 75 cm und Gewicht = 130 kg
5 000 SEK.



Nr 2. 

Penta typ M1 är en 4-takts 2,5 hk fotogen/bensinmotor med magnettändning från år1922. Den är en stationärmotor med varvtalsregulator. Längd = 78 cm, bredd = 53 cm, Höjd = 97 cm och Vikt = 170 kg.

6600 SEK.





No 2.

Penta typ M1 is a 4-takts 2,5 hp kerosene/petrol engine with magnetic ignition from the 1922. It is a stationary engine with a govorner. Length = 78 cm, width = 53 cm, Height = 97 cm and Weight = 170 kg.

6600 SEK..






Nr 2.

Penta typ M1 ist ein 4-takts 2,5 PS Kerosin/Benzinmotor mit Magnetzündung aus 1922 . Es handelt sich um einen stationären Motor mit Drehzahlregler. Länge = 78 cm, Breite = 53 cm, Höhe = 97 cm und Gewicht = 170 kg.

6600 SEK.



Nr 3.
Svensktillverkad Seffle typ 13, 4 hk 2-takts tändkulemotor. Seffle-motorerna tillverkades under åren 1907-1964. Denna är från 1922. Motorn har kylvattenspump, smörjapparat och blåslampa. Längd = 93 cm, Bredd = 64 cm, Höjd = 83 cm och vikt = 190 kg.
13000 SEK.


Nr 3.
Swedish-made Seffle typ 13, 4 hp 2-stroke hot-bulb engine. Seffle engines were manufactured during the years 1907-1964. This is from the 1922. The engine is mounted on wooden foundations. Cooling water pump, lubrication oil pump and blowtorch are included. Length = 93 cm, Width = 64 cm, Height = 83 cm and weight = 190 kg.
13000 SEK.


Nr 3.
Schwedischer Seffle typ 13, 4-PS-Zweitakt Glükopfmotor. Diese wurden in den Jahren 1907-1964 hergestellt. Dies ist wahrscheinlich aus 1922. Der Motor hast Kühlwasserpumpe, Schmierpumpe und Lötlampe und ist auf Holtzfundamenten montiert. Länge = 93 cm, Breite = 64 cm, Höhe = 83 cm und Gewicht = 190 kg.
13000 SEK




                                                  Göteborgs                                                           
                                                                VeteranMotor-                            
                                                                                   Samling
Thomas Davidson
E-mailadress: t.davidson.205(snabel-a)gmail.com (snabel-a) = @
Mobile phone +46 768 807546